επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Αντιμετωπίζουν τους μαθητές ως οικονομικό μέγεθος....

«Αντιμετωπίζουν τους μαθητές ως οικονομικό μέγεθος σε… ασκήσεις μείωσης δαπανών επί χάρτου ερήμην της κοινωνίας» -Δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός για το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας περί υποβαθμίσεων, συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων»
-«Πολύ φοβόμαστε ότι οι εξελίξεις στην παιδεία θα αποτελέσουν τη θρυαλλίδα γενικότερης κοινωνικής αναταραχής, όπως επισήμανα προσωπικά στον Πρωθυπουργό κ. Γ.
Παπανδρέου και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».
-Παραχωρεί σήμερα συνέντευξη τύπου δίνοντας στοιχεία για τα σχολεία της Θεσσαλίας
«Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και θρησκευμάτων για τις υποβαθμίσεις, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων είναι σαφώς χειρότερο απ’ ότι μπορούσαν να εκτιμήσουν και οι πλέον απαισιόδοξοι. Δυστυχώς, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους μαθητές ως οικονομικό μέγεθος σε… ασκήσεις μείωσης δαπανών επί χάρτου, ερήμην δηλαδή της κοινωνικής πραγματικότητας και πολύ περισσότερο των αναγκών της κοινωνίας».

Αυτό τονίζει σε δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο οποίος θα δώσει συνέντευξη τύπου με αναλυτικά στοιχεία για τα σχολεία στην Θεσσαλία στις 12 το μεσημέρι της Τρίτης 15 Μαρτίου 2011 στη Λάρισα.

«Οι διαβεβαιώσεις ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων «είναι πρωτίστως παιδαγωγικά» δεν πείθουν κανέναν», επισημαίνει ο κ. Κ. Αγοραστός και ρωτά:

«Με ποια παιδαγωγική λογική γίνεται καλύτερο μάθημα σε μια τάξη 28 μαθητών σε σύγκριση με την τάξη των 17-18 μαθητών που ήταν μέχρι σήμερα ο μέσος όρος;»

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας επισημαίνει ότι τα κριτήρια υποβαθμίσεων, συγχωνεύσεων, καταργήσεων σχολείων «είναι όχι πρωτίστως, αλλά αποκλειστικώς οικονομικά. Το λάθος της κυβέρνησης είναι ότι μετατρέπει τους μαθητές σε αριθμούς και δεν υπολογίζει το τεράστιο κοινωνικό κόστος που προκύπτει από τη βίαιη μετάλλαξη του σχολικού μοντέλου.

Αγνοεί τις προειδοποιήσεις αρμοδίων και επιστημονικών ερευνών.

Το νέο φθηνό σχολείο γιγαντώνεται, ασφυκτιά, αποψιλώνεται από εκπαιδευτικούς .

Πλέον τα νέα μεγάλα σχολεία δεν θα παρέχουν πρόσθετη εκπαιδευτική γνώση γιατί δεν θα προσφέρουν ξένη γλώσσα, μουσική και καλλιτεχνικά. Άρα δεν υπάρχει αντισταθμιστικό εκπαιδευτικό όφελος.

Η ενοχή της κυβέρνησης φαίνεται ξεκάθαρα από τις παραπλανητικές υποσχέσεις ότι τα 4θέσια και 5θέσια θα λειτουργούσαν ως 6θέσια. Αντίθετα, τα 6θέσια υποβαθμίζονται σε 4θέσια και 5θέσια.

Δυστυχώς οι εκτιμήσεις μας ως αιρετή Περιφερειακή Αρχή δικαιώθηκαν. Πολύ φοβόμαστε ότι οι εξελίξεις στην παιδεία θα αποτελέσουν τη θρυαλλίδα γενικότερης κοινωνικής αναταραχής, όπως επισήμανα προσωπικά στον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».