επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

«Ισχυρή ύπαιθρος σημαίνει ισχυρή παιδεία»

-Σε συλλαλητήριο μαθητών του Δήμου Τεμπών μίλησε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός χαρακτηρίζοντας τους μαθητές «οξυγόνο της κοινωνίας»
-Συναντήθηκε και επικοινώνησε με δημάρχους, γονείς, εκπαιδευτικούς απ’ ολόκληρη την Θεσσαλία επαναλαμβάνοντας την κατηγορηματική αντίθεση της Περιφέρειας στις καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολείων
-Αποκάλυψε ότι «μαθητές υποχρεώνονται να είναι 2 και πλέον ώρες καθημερινά στο δρόμο», ενώ κατέρριψε την επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας αναφέροντας ότι «υποβιβάζονται σχολεία σε 5/θέσια από 6/θέσια ενώ
αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών τους προκειμένου να μην έχουν καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσματα (1η και 2η ξένη γλώσσα, μουσική, γυμναστική, καλλιτεχνικά μαθήματα)»


«Ισχυρή Ελλάδα σημαίνει ισχυρή ύπαιθρος. Ισχυρή ύπαιθρος σημαίνει ισχυρή παιδεία».

Με τη φράση αυτή ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός κατέστησε σήμερα σαφή την «απόλυτη, κατηγορηματική αντίθεση της αιρετής Περιφέρειας Θεσσαλίας στο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολείων»

Ο κ. Κ. Αγοραστός είχε κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλεπάλληλες επαφές με δημάρχους, εκπαιδευτικούς και γονείς απ’ ολόκληρη την Θεσσαλία που αντιδρούν στο κυβερνητικό σχέδιο.

Παράλληλα, συναντήθηκε στο γραφείο του με αντιπροσωπεία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών του Δήμου Τεμπών με επικεφαλής τον Δήμαρχο κ. Κώστα Κολλάτο αλλά και τη συμμετοχή των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας κ.κ. Τάσου Τόλιου και Γιώργου Σεληγκούνα. Ταυτόχρονα, μετέβη στην πλατεία μπροστά στο κτίριο της Περιφέρειας Θεσσαλίας και απευθύνθηκε στους συγκεντρωμένους μαθητές των σχολείων του Δήμου Τεμπών.

Επίσης, συναντήθηκε με εκπροσώπους φορέων και γονείς από την Δολίχη και τη Συκέα Ελασσόνας. Σε όλες τις συναντήσεις έλαβαν μέρος ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Χρήστος Λιάπης και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κα Μαρία Μαμάρα και κ.κ. Χρήστος Καλομπάτσιος και Ζήσης Γρηγορίου.

«Οι διαβεβαιώσεις ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων «είναι πρωτίστως παιδαγωγικά» δεν πείθουν κανέναν. Με ποια παιδαγωγική λογική γίνεται καλύτερο μάθημα σε μια τάξη 28 μαθητών σε σύγκριση με την τάξη των 17-18 μαθητών που ήταν μέχρι σήμερα ο μέσος όρος;», κάλεσε την κυβέρνηση να εξηγήσει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και απευθυνόμενος στους μαθητές τους χαρακτήρισε «το οξυγόνο της ελληνικής κοινωνίας.

Είναι τραγικό λάθος της κυβέρνησης ότι μετατρέπει τους μαθητές σε αριθμούς και τους χρησιμοποιεί σε… ασκήσεις επί χάρτου μείωσης των δημόσιων δαπανών. Φαίνεται ότι είτε αγνοεί την κοινωνική πραγματικότητα ιδίως στην ελληνική περιφέρεια είτε ότι δεν υπολογίζει το τεράστιο κοινωνικό κόστος που προκύπτει από τη βίαιη μετάλλαξη του σχολικού μοντέλου.

Αγνοεί τις προειδοποιήσεις αρμοδίων και επιστημονικών ερευνών.

Το νέο φθηνό σχολείο γιγαντώνεται, ασφυκτιά, αποψιλώνεται από εκπαιδευτικούς .

Πλέον τα νέα μεγάλα σχολεία δεν θα παρέχουν πρόσθετη εκπαιδευτική γνώση γιατί δεν θα προσφέρουν ξένη γλώσσα, μουσική και καλλιτεχνικά. Άρα δεν υπάρχει αντισταθμιστικό εκπαιδευτικό όφελος.

Η ενοχή φαίνεται ξεκάθαρα από τις παραπλανητικές υποσχέσεις ότι τα 4θέσια και 5θέσια θα λειτουργούσαν ως 6θέσια. Αντίθετα, τα 6θέσια υποβαθμίζονται σε 4θέσια και 5θέσια», τόνισε ο κ. Κ. Αγοραστός και ανέδειξε τα εξής παραδείγματα στη Θεσσαλία, που, όπως επισήμανε, «αποδεικνύουν την αντίφαση λόγων και πράξεων της κυβέρνησης:

Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας

-Καταργεί το 28ο Δ.Σ. Λάρισας με 107 μαθητές και το συγχωνεύει με το 2ο Δ.Σ. Λάρισας με 140 μαθητές σε ένα 11/θέσιο σχολείο, άρα τα τμήματα στο νέο σχολείο θα έχουν περίπου 30 μαθητές.

-Το ίδιο θα συμβεί στο σχολείο 10 ΔΣ Λάρισας με 180 μαθητές, στους οποίους θα προστεθούν άλλοι 120 μαθητές από το 35ο Δ.Σ. Λάρισας που καταργείται.

-Το Δ.Σ. Δήμητρας στην Αγιά επειδή προέρχεται από συγχωνεύεις σχολείων έπρεπε να γίνει 6/θ και όχι 5/θ για να έχει όλα τα πλεονεκτήματα του 6/θ. Να σημειωθεί ότι οι γονείς των μαθητών από το Ελευθέριο θέλουν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε σχολεία του Δήμου Κιλελέρ.

-Τα ΔΣ σε Κρανιά Ελασσόνας (70 μαθητές) και Λιβάδι (80 μαθητές) υποβαθμίζονται από 8/θ σε 4/θ

-Το ΔΣ Βερδικούσιας (78 μαθητές) υποβαθμίζεται από 6/θ σε 5/θ.

-Το ΔΣ Καλλιθέας Ελασσόνας ενώ θα έπρεπε αφού προέρχεται από συγχώνευση πολλών σχολείων να είναι 6/θ (Καλλιθέα (46) - Ολυμπιάδα (23) - Δολίχη (20) - Καλύβια (13) - Πύθιο (6) -Σύνολο 108 μαθητές) να γίνει 6/θ αφού υποτίθεται ότι τα σχολεία συγχωνεύονται για καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσματα (1η και 2η ξένη γλώσσα, μουσική, γυμναστική, καλλιτεχνικά μαθήματα), γίνεται 5/θ Καλλιθέας, άρα δεν θα υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό όφελος για τους μαθητές.

-Το ίδιο ισχύει και για τους 106 μαθητές του 5/θ ΔΣ Ευαγγελισμού Ελασσόνας στο οποίο συγχωνεύονται τα ΔΣ Ευαγγελισμού (46) – Συκέας (33) – Μαγούλας (19) – Παλαιοκάστρου (8)

-Υποβιβάζει το 3ο Δ.Σ. Φαρσάλων σε 10/θ με 200 μαθητές έτσι θα υπάρξουν τμήματα με 28 και 30 μαθητές

-Υποβιβάζει το 2ο Δ.Σ. Φαρσάλων από 9/θ σε 6/θ με 140 μαθητές, άρα θα υπάρξουν τμήματα με 32 μαθητές

-Συγχωνεύει το 1ο Δ.Σ. Φαρσάλων με το 5ο Δ.Σ. Φαρσάλων σε ένα 10/θ, άρα θα δημιουργηθούν επίσης τμήματα με 30 μαθητές.

-Υποβιβάζει το Δ.Σ. Ευυδρίου Λόφου από 6/θ σε 4/θ αν και σ’ αυτό συγχωνεύει μαθητές από την Κρήνη και την Υπέρεια: Ευύδριο (65) – Κρήνη (22) – Υπέρεια (6) -

Σύνολο 93 μαθητές. Και σ’ αυτήν την περίπτωση οι μαθητές δεν θα έχουν εκπαιδευτικό όφελος από 1η και 2η ξένη γλώσσα, μουσική, γυμναστική, καλλιτεχνικά μαθήματα.

-Υποβιβάζει το Δ.Σ. Βαμβακούς με 100 μαθητές από 6/θ σε 4/θ, άρα και σ’ αυτήν την περίπτωση οι μαθητές δεν θα έχουν εκπαιδευτικό όφελος όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας ότι είναι ο σκοπός των συγχωνεύσεων.

-Συγχωνεύονται το Γυμνάσιο Γόννων (62 μαθητές) με το Γυμνάσιο Μακρυχωρίου (76) καθώς και το Λύκειο Γόννων (40) με το Λύκειο Μακρυχωρίου (65). Το Γυμνάσιο θα λειτουργεί στους Γόννους και το Λύκειο στο Μακρυχώρι άρα, όχι μόνο δεν θα έχει οικονομικό όφελος αλλά το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί από τη μεταφορά των μαθητών.

- Καταργείται το Λύκειο Τσαριτσάνης (45)



Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας

-Συγχωνεύει το Λύκειο Λεονταρίου (78) με το Λύκειο Κέδρου (29) στο Λύκειο Λεονταρίου και το Γυμνάσιο Κέδρου (29) με το Γυμνάσιο Λεονταρίου (90) στο Γυμνάσιο Κέδρου. Επίσης, το Δημόσιο δεν θα έχει όφελος ενώ θα επιβαρυνθεί τη μεταφορά των μαθητών.

-Οι μαθητές από τη Ρεντίνα πήγαιναν στον Κέδρο, τώρα χρειάζονται πάνω από 1 ώρα για να μεταβούν στο Λεοντάρι. Πόσο ορθό εκπαιδευτικά είναι μαθητές να βρίσκονται καθημερινά επί 2 και πλέον ώρες στο δρόμο;

-Ενώ συγχωνεύεται το ΔΣ Παλαμά (με 102 μαθητές) με άλλα δύο σχολεία, υποβιβάζεται από 6/θ σε 4/θ. Συνεπώς, 1 δάσκαλος θα έχει 2 τάξεις και οι μαθητές δεν θα απολαμβάνουν κανένα όφελος από 6/θ.

Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων

-Συγχωνεύεται το Γυμνάσιο Ζάρκου (35) με το Γυμνάσιο Φαρκαδόνας όταν στο Ζάρκο υπάρχουν 75 μαθητές στο Δημοτικό, 29 στο Νηπιαγωγείο και 19 στο Βρεφονηπιακό Σταθμό. Παράλληλα, δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η επικινδυνότητα του δρόμου στο οποίο υποχρεώνονται να κινούνται καθημερινά οι μαθητές

-Το Δ.Σ. Ταξιαρχών (με 43 μαθητές) υποβαθμίζεται από 6/θ σε 5/θ, ενώ συγχωνεύεται με τα ΔΣ Πετροπόρου- Νομής-Φανερωμένης (41 μαθητές).

-Στο Δήμο Πύλης συγχωνεύονται τα 3 Γυμνάσια σε 1 ενώ ο πληθυσμός του Δήμου ανέρχεται σε 22.000.

Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας

-Υποβιβάζεται το ΔΣ Τρικερίου (με 28 μαθητές) από 6/θ σε 2/θ, άρα 1 δάσκαλος αναλαμβάνει 3 τάξεις

-Τα υπόλοιπα σχολεία που συγχωνεύονται έπρεπε να αναβαθμίζονται, σύμφωνα με την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης».