επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Το πρώτο «πακέτο» με ΔΕΠΑ, λαχεία και Ελ. Βενιζέλος

Η ΔΕΠΑ, τα κρατικά Λαχεία και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα περιλαμβάνονται στο πρώτο «πακέτο» αποκρατικοποιήσεων, όπως αποκάλυψε από τις Βρυξέλλες ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Παράλληλα τόνισε πως μέχρι το τέλος του μήνα θα παρουσιαστεί από την ελληνική κυβέρνηση το σχέδιο δράσεων στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων. Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι από τις τρεις αυτές κινήσεις είναι δυνατόν να εισπράξει περί τα δύο
 δισ. ευρώ, ποσό που ενδεχομένως και να είναι υψηλότερο, εφόσον το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, ειδικά για τη ΔΕΠΑ και τα κρατικά λαχεία, αφού για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, θα υπάρξει παράταση της υπάρχουσας σύμβασης και όχι νέα.

Σύμβουλοι

Σε ό,τι αφορά τη ΔΕΠΑ, ήδη έχουν οριστεί οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης. Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 65% και το άλλο 35% έχουν τα «Ελληνικά Πετρέλαια». Ωστόσο το «αγκάθι» στην υπόθεση είναι ότι η ΔΕΗ έχει option αγοράς ποσοστού 35%, κάτι που όμως δεν είναι δυνατό να μπει εμπόδιο στην πώληση της επιχείρησης. Η ΔΕΠΑ έχει ως θυγατρική της κατά 100% τη ΔΕΣΦΑ η οποία πιθανότατα θα πωληθεί «πακέτο» με τη μητρική.

Στο μεταξύ χθες η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων προχώρησε χθες στην πρόσληψη ενός επιπλέον νομικού συμβούλου για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ. Για το έργο αυτό επελέγη η νομική εταιρεία Clifford Chance LLP, η οποία θα παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα ευρωπαϊκού και αλλοδαπού δικαίου.
Πρόκειται για τη δεύτερη κίνηση που κάνει η κυβέρνηση προς την κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου. Στις 15 Δεκεμβρίου η Επιτροπή είχε αναθέσει το έργο του χρηματοοικονομικού συμβούλου στις τράπεζες Alpha, UBS και Rothschild και το έργο του νομικού συμβούλου στη δικηγορική εταιρεία Κουταλίδη.

Στο υπουργείο Οικονομικών εργάζονται πυρετωδώς για την κατάρτιση του σχετικού προγράμματος που θα πρέπει να είναι έτοιμο στο τέλος του μήνα, όπως έχει δεσμευθεί η ελληνική κυβέρνηση απέναντι στην τρόικα. Από αυτό το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει αφενός να πείσει την τρόικα και αφετέρου τις αγορές, πως ο στόχος των 50 δισ. ευρώ για την περίοδο 2011 - 2015 είναι εφικτός. Οι άξονες στους οποίους θα κινείται το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι τρεις:

Πώληση επιχειρήσεων που το ελληνικό δημόσιο έχει την πλειοψηφία ή τη μειοψηφία των μετοχών: Στην πρώτη γραμμή θα βρεθούν οι κερδοφόρες επιχειρήσεις είτε είναι είτε όχι εισηγμένες. Στην κατηγορία αυτή στην πρώτη γραμμή θα βρεθεί ο ΟΠΑΠ, το καζίνο της Πάρνηθας, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, τα ΕΛ.ΤΑ. και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα ακολουθήσουν ΔΕΗ, ΕΛ.ΠΕ. και ΟΤΕ, αλλά σε μεταγενέστερο στάδιο και εφόσον λυθούν κάποια προβλήματα που υπάρχουν και βέβαια καμφθούν στο μέτρο του εφικτού οι όποιες αντιρρήσεις υπάρχουν από βουλευτές και συνδικάτα.

Συμβάσεις παραχώρησης για αεροδρόμια, λιμάνια και αυτοκινητόδρομους: Στον τομέα αυτό θα υπάρχουν δύο διαφορετικές παρεμβάσεις. Η πρώτη θα αφορά την επέκταση των ήδη υπαρχουσών συμβάσεων παραχώρησης και η δεύτερη στην ύπαρξη νέων συμβάσεων παραχώρησης.

Αξιοποίηση ακινήτων: Εδώ θα παρουσιαστεί το χρονοδιάγραμμα καθώς και ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί το συγκεκριμένο project. Πρώτα θα γίνει η καταγραφή των ακινήτων, ενώ για τα ακίνητα «φιλέτα» θα ακολουθηθεί η διαδικασία του fast truck και οι όποιες εξελίξεις θα είναι άμεσες, όπως και τα έσοδα από αυτά.Imerisia