επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

ΝΙΚΟΣ ΛΕΓΚΑΣ: Δικαιολογημένη η ανησυχία για τον Ε65

Την ύπαρξη σημαντικών καθυστερήσεων στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), παραδέχεται η κυβέρνηση, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Ν. Λέγκα.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην απάντηση της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο Παραχωρησιούχος, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση γης, ζήτησε 12μηνη παράταση της δεύτερης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας, η οποία έληξε την 31/3/2010, παράταση με την οποία διαφώνησε το Δημόσιο και προσέφυγε στη διαδικασία επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

Την ύπαρξη σημαντικών καθυστερήσεων στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), παραδέχεται η κυβέρνηση, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Ν. Λέγκα.


Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην απάντηση της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο Παραχωρησιούχος, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση γης, ζήτησε 12μηνη παράταση της δεύτερης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας, η οποία έληξε την 31/3/2010, παράταση με την οποία διαφώνησε το Δημόσιο και προσέφυγε στη διαδικασία επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

Όσον αφορά τη φημολογία περί αποχώρησης του ομίλου Ferrovial από την κατασκευάστρια κοινοπραξία, ο αρμόδιος Υπουργός δηλώνει ότι δεν έχει γίνει καμιά ανακοίνωση του παραχωρησιούχου για διακοπή εργασιών, αναγνωρίζει ότι «τυχόν ανακατατάξεις στην κατασκευαστική κοινοπραξία θα εξεταστούν από το Δημόσιο στον κατάλληλο χρόνο», επισημαίνοντας παράλληλα ότι τα θέματα προσωπικού «ελέγχονται από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου».

Ανοιχτό παραμένει και το θέμα της επαναχάραξης του βόρειου τμήματος καθώς στην ίδια απάντηση αναγνωρίζεται ότι και σ’ αυτό το επίπεδο ενδέχεται να δημιουργηθεί πρόβλημα λόγω των προσφυγών που έχουν γίνει για περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το αρμόδιο Υπουργείο κάνει λόγο για «περιορισμένη πρόοδο» και «σημαντική καθυστέρηση», αναγνωρίζοντας ότι μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 11% του συνολικού έργου.

Αποδίδει δε το γεγονός σε ευθύνες του παραχωρησιούχου (καθυστέρηση στον καθορισμό των χώρων δανειοθαλάμων, αποθεσιοθαλάμων και εργοταξίων, καθυστέρηση στην εκπόνηση και υποβολή των απαιτούμενων μελετών, ιδιαίτερα των περιβαλλοντικών, και αιτήσεων για αδειοδότηση), αλλά και σε ευθύνες του Δημοσίου λόγω των καθυστερήσεων τόσο στην παράδοση γης με απαλλοτρίωση ή επίταξη αλλά και εξ αιτίας εκτεταμένων αρχαιολογικών ερευνών, όσο και στην εξασφάλιση των απαιτούμενων περιβαλλοντικών και λοιπών αδειοδοτήσεων και στην παράδοση τμημάτων που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα.

Υπενθυμίζεται ότι στην ερώτησή του ο Ν. Λέγκας, αναφέρονταν στην τεράστια αναστάτωση που έχει προκαλέσει η φημολογία σύμφωνα με την οποία η Ferrovial, εξαιτίας της μη καταβολής των χρηματοδοτικών υποχρεώσεων του Δημοσίου, προχωρά σε κλείσιμο των εργοταξίων και σε απολύσεις εργαζομένων.

Τόνιζε δε, ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει καθοριστικά την πορεία του έργου καθώς, ανεξάρτητα από τις ενδεχόμενες σκοπιμότητες, τις επιχειρηματικές κινήσεις και τις απαιτήσεις-διεκδικήσεις των εταιριών που συμμετέχουν στην κατασκευή, δεν μπορεί να παραβλεφθεί ότι ο εν λόγω όμιλος, (ο οποίος σύμφωνα και με την απάντηση του Υπουργείου δεν συμμετέχει απλά στην κατασκευαστική κοινοπραξία, αλλά και στον Παραχωρησιούχο, ως διάδοχος του ομίλου Cintra), έχει αναλάβει το 1/3 του συνολικού έργου της κατασκευής.

Υπ’ αυτή την έννοια, η πιθανή αποχώρηση του δεν μπορεί να λογίζεται ως «μια εσωτερική υπόθεση των κατασκευαστικών εταιριών» καθ’ όσον θα σηματοδοτήσει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, αλλά και αβεβαιότητα για την τύχη εκατοντάδων εργαζομένων.

Ο πρώην Υφυπουργός με την ερώτησή του ζητούσε από την κυβέρνηση συγκεκριμένες απαντήσεις για το μέλλον των εργαζομένων στην περίπτωση αποχώρησης της κατασκευάστριας εταιρείας και τη δέσμευση της ότι θα εξασφαλιστεί η συνέχιση της απασχόλησης τους στο έργο.

Επίσης, ο Τρικαλινός πολιτικός ζητούσε απάντηση στο αν αληθεύουν οι πληροφορίες που θέλουν τις αρμόδιες υπηρεσίες να εξετάζουν την αλλαγή της χάραξης στο βόρειο τμήμα του άξονα (τμήμα Γρεβενών) παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα υπήρξαν ρητές διαβεβαιώσεις που απέκλειαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Σε δήλωσή του για το θέμα ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, τονίζει ότι θα επανέλθει με νέα ερώτηση στη Βουλή, καθώς η απάντηση της κυβέρνησης αντί να καθησυχάζει, επιτείνει την αγωνία για την ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου, με ότι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της περιοχής και την τύχη των εργαζομένων.

Ο βουλευτής της Ν. Δ τονίζει επίσης ότι, πέραν των καθυστερήσεων, μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται, όπως παραδέχεται το ίδιο το Υπουργείο, σε υπαιτιότητα του Δημοσίου, διαφαίνεται και νέο πρόβλημα στην χάραξη του Ε65, και συγκεκριμένα στο βόρειο τμήμα του εξαιτίας των προσφυγών για περιβαλλοντικά θέματα.

Το μεγάλο αυτό έργο για τη Θεσσαλία θα πρέπει με κάθε τρόπο να ολοκληρωθεί και στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η ξεκάθαρη έκφραση της πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και να εξασφαλιστεί η δουλειά και το εισόδημα εκατοντάδων οικογενειών. Ιδιαιτέρως στη δύσκολη αυτή συγκυρία, καταλήγει στη δήλωσή του ο Ν. Λέγκας.