Σε φιάσκο εξελίσσεται πλέον η υπόθεση της περαίωσης των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων. Από τα 700 δισ. ευρώ που έχει προϋπολογίσει το υπουργείο Οικονομικών για το τρέχον έτος είναι ζήτημα αν θα καταφέρει να εξασφαλίσει τα 300 εκατ. ευρώ. Μία εβδομάδα πριν εκπνεύσει η προθεσμία οι εισπράξεις του δημοσίου μόλις και μετά βίας προσεγγίζουν τα 46 εκατ. ευρώ καθιστώντας ουσιαστικά ανέφικτο το στόχο διευρύνοντας ταυτόχρονα τη μαύρη τρύπα του
προϋπολογισμού.
Μετά τα λάθη στα εκκαθαριστικά σημειώματα η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων δεν έχει αποσταλεί ακόμα το λογισμικό που διορθώνει αυτόματα τα λάθη της περαίωσης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το λογισμικό θα σταλεί στις εφορίες το νωρίτερο την Παρασκευή. Την ίδια στιγμή καθυστερεί και η αποστολή των σημειωμάτων της περαίωσης στις επιχειρήσεις από τις οποίες αναμένεται και το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων της περαίωσης.
Όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών οι καθυστερήσεις θα οδηγήσουν στην παράταση της προθεσμίας της περαίωσης που εκπνέει στις 18 Νοεμβρίου. Πιθανόν θα δοθεί παράταση μέχρι το τέλος του Δεκέμβρη προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να καταβάλλουν την προκαταβολή Πάντως στην περίπτωση που συνεχισθεί με τους ίδιους ρυθμούς η προσέλευση των φορολογουμένων για υπαγωγή στην περαίωση, τότε διαγράφεται σοβαρός κίνδυνος τα συνολικά έσοδα που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη ρύθμιση αυτή να μην υπερβούν τα 300 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει προβλέψει ότι θα εισπράξει 700 εκατ. ευρώ φέτος.
Στο μεταξύ η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών διαπιστώνοντας την αδυναμία προσέλκυσης φορολογούμενων να ενταχθούν στην περαίωση αποφάσισε να αναθέσει στους ειδικούς την προώθηση του «προϊόντος». Τις επόμενες μέρες ξεκινά διαφημιστική καμπάνια με σποτάκια υπέρ της περαίωσης τα οποία θα μεταδοθούν σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς. Η καμπάνια θα στοιχίσει 11.000 ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπέγραψε χθες ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, ανατέθηκε στην εταιρεία LEO BURNETT «η δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών με θέμα: «Εκούσια κατάργηση φορολογικών διαφορών, ρύθμιση ληξιπρόθεσμων χρεών, διατάξεις για την αποτελεσματική τιμωρία της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις».
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, «η διαφημιστική καμπάνια θα αφορά στη σύνταξη δημιουργικής ιδέας, στη σύνταξη και παραγωγή διαφημιστικού μηνύματος (σπότ) για τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς επίσης και τη διανομή τους στους παραπάνω σταθμούς. Επίσης θα αφορά στη σύνταξη δημιουργικής ιδέας αφισέτας, καθώς και στη σύνταξη και εκτύπωσή της, που θα παραδοθεί στο υπουργείο Οικονομικών».