επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

«Όχι» είπε η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων

Την ξεκάθαρη θέση του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού και της ευρείας πλειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας ανέπτυξε στην Υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ο Αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Τσιάκος -«Όταν μοναδικός γνώμονας του Υπουργείου Παιδείας είναι η εξοικονόμηση πόρων και όχι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης, τότε προκύπτει αυτό το απαράδεκτο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων»




Το ξεκάθαρο «όχι» της Περιφέρειας Θεσσαλίας αλλά και της πλειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, μετέφερε εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστό ο Αντιπεριφερειάρχης Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος, σε σύσκεψη που έγινε σήμερα, Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011 στην Αθήνα με πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Στη σύσκεψη που έγινε με τη συμμετοχή αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων από πολλές περιοχές της χώρας, ο κ. Βασίλης Τσιάκος μετέφερε την «αδιαπραγμάτευτη θέση», όπως επισήμανε, για την αιρετή περιφέρεια Θεσσαλίας και προσωπικά του Περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστού, ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει, να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν σχολεία, εκτός μόνο αν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών.

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Β. Τσιάκος τόνισε μεταξύ άλλων: «Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια δημιουργίας συνενόχων στο σχέδιο αποψίλωσης της υπαίθρου, ζητά τη γνώμη μας για τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολείων. Όμως όλοι ξέρουμε πως οι αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί. Άραγε πιστεύει κανείς σε αυτή τη χώρα, ότι τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης είναι τα ολιγοθέσια σχολεία που λειτουργούν στα χωριά μας; Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας, αν πραγματικά θέλει να αναβαθμίσει την εκπαίδευση, θα πρέπει να πάρει θέση, στα παρακάτω σημαντικά κατά τη γνώμη μας θέματα:

- Την υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου, αφού το ποσοστό των δαπανών για την παιδεία κυμαίνεται στο 2,7%, όταν άλλα ευρωπαϊκά κράτη δαπανούν πάνω από 5%.

- Την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχολεία που δεν μπορούν να προμηθευτούν πετρέλαιο, κιμωλίες κ.α.

- Τα απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα.

- Τα κακογραμμένα και με λάθη βιβλία.

- Την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Υπάρχουν σχολειά που στεγάζονται σε πυλωτές πολυκατοικιών, με παντελή έλλειψη χώρου για τον προαυλισμό των παιδιών.

Αυτά είναι μερικά από τα ουσιαστικά προβλήματα, που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση των παιδιών μας. Όμως, όταν μοναδικός γνώμονας του υπουργείου παιδείας είναι η εξοικονόμηση πόρων και όχι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης, τότε προκύπτει αυτό το απαράδεκτο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων.

Θα ήθελα να τονίσω προς την αρμόδια πολιτική ηγεσία, κάτι που φαίνεται να ξεχνά: Τα αριθμητικά δεδομένα δεν μπορεί να είναι κυρίαρχα, σε μια λογική συγχωνεύσεων η οποία θα είχε ως στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Πρωτίστως πρέπει να λαμβάνονται υπ όψη οι γεωμορφολογικές συνθήκες κάθε περιοχής, οι κοινωνικοοικονομική κατάσταση, οι κτιριακές υποδομές και η βούληση των γονέων που εξ ορισμού ενδιαφέρονται για τα παιδιά τους.

Με τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολείων που ετοιμάζονται, το κόστος των μετακινήσεων των μαθητών που είναι ήδη πολύ μεγάλο, θα εκτοξευθεί στα ύψη.

Το κόστος αυτό ποιος θα το αναλάβει; Η κεντρική κυβέρνηση η οποία δεν διαθέτει επαρκείς πόρους, ούτε για τη θέρμανση των σχολείων; Πολύ φοβάμαι ότι ο απώτερος στόχος είναι το κόστος να φορτωθεί στους οικείους δήμους και στους γονείς των μαθητών.

Για μια ακόμη φορά υπογραμμίζω πως η αιρετή περιφέρεια Θεσσαλίας είναι ριζικά αντίθετη σε κάθε συγχώνευση και κατάργηση, που δεν έχει τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και της τοπικής κοινωνίας.

Σχολικά συγκροτήματα τύπου «Γκράβας» έχουν αποτύχει και δεν έχουν καμία εκπαιδευτική λογική».