Με την κατάθεση ερώτησης- επίκαιρης αυτή τη φορά- επανέρχεται ο βουλευτής Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας στο θέμα της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Αθηνών και συγκεκριμένα της επαναλειτουργίας του πρωινού δρομολογίου INTERCITY. Με τη διαδικασία αυτή ο Ν. Λέγκας επιδιώκει τη συζήτηση του θέματος στη Βουλή έτσι ώστε να δοθεί σαφέστατη απάντηση εκμεταλλευόμενος την παρουσία του αρμόδιου Υπουργού.Ο βουλευτής Τρικάλων της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την ερώτησή του μεταφέρει την έντονη διαμαρτυρία της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της η οποία κορυφώθηκε προσφάτως με
την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων, κατά παντός υπευθύνου για την περικοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Δυτική Θεσσαλία και για την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο αν Τομεάρχης Ανάπτυξης κι Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας υπογραμμίζει ότι την επικρατούσα ανησυχία και αγανάκτηση επιτείνουν αφενός το γεγονός ότι δεν έχουν υλοποιηθεί οι μετεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, αφετέρου το ότι οι δημόσιες δηλώσεις των καθ’ ύλην αρμόδιων στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ, κινούνται προς αντίθετες κατευθύνσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζει την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σηφουνάκη, σε προηγούμενη σχετική ερώτησή του, το Μάιο του 2010, ο οποίος διαβεβαίωνε τη Βουλή ότι «έχει δοθεί εντολή στη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει κατά προτεραιότητα στην επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής του INTERCITY Αθήνα-Καρδίτσα-Τρίκαλα- Καλαμπάκα». Αναγνωρίζοντας ότι η πληρότητα του δρομολογίου ξεπερνά το 50 % και δηλώνοντας ότι «το μόνο θέμα που εξετάζεται αυτή τη στιγμή είναι οι διακλαδώσεις προς τον κεντρικό άξονα οι οποίες θα μπουν σε νέο πλαίσιο».
Επιπλέον, και στην ίδια κατεύθυνση, εννιά μήνες μετά, ανώτατα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ, σε συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, διαβεβαιώνουν ότι τα δρομολόγια Αθήνας – Καλαμπάκας επανέρχονται στο προηγούμενο καθεστώς, δηλαδή θα υπάρχουν δύο ζεύγη (πρωινό – απογευματινό) δρομολογίων, χωρίς ωστόσο να δώσουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Ο Τρικαλινός πολιτικός υπενθυμίζει επίσης ότι το Σεπτέμβριο του 2009 η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από επιστολή του ιδίου στον τότε Υπουργό Μεταφορών με την οποία του μετέφερε τις διαμαρτυρίες των κατοίκων και των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας, ανακοίνωσε την επαναλειτουργία του συρμού Καλαμπάκα- Αθήνα με απευθείας σύνδεση. Αιτιολογούσε δε την απόφασή της, αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος καθ’ όσον το συγκεκριμένο δρομολόγιο IC 47/48, πέραν της αυτονόητης σημαντικής εξυπηρέτησης στις μετακινήσεις των κατοίκων της Δυτικής Θεσσαλίας, παρουσίαζε μεγάλη πληρότητα. Παρόλα αυτά, ενάμισι χρόνο μετά, η εκτέλεση των δρομολόγιων που θα συνέδεαν απευθείας τη Δυτική Θεσσαλία με την Αθήνα, δεν έχει ακόμη καταστεί δυνατή.
Ο πρώην Υφυπουργός στην ερώτησή του επισημαίνει ότι για την αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής έχουν επενδυθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και παρόλα αυτά, εξαιτίας εσφαλμένων αποφάσεων, σήμερα όποιος θέλει να μετακινηθεί το πρωί από τη Δυτική Θεσσαλία προς την Αθήνα πρέπει να χρησιμοποιήσει δρομολόγιο διάρκειας …επτάμισι ωρών, με τρεις ώρες αναμονή στον Παλαιοφάρσαλλο.
Την ώρα που ο σιδηρόδρομος, παγκοσμίως, αποτελεί το πλέον οικονομικό και οικολογικό μεταφορικό μέσο, συμβάλλοντας ταυτοχρόνως, ως βασικός μοχλός, στην Ανάπτυξη και στη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων, καταλήγει στην ερώτησή του ο Ν. Λέγκας.
Η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης παρουσία του αρμόδιου Υπουργού αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της εβδομάδας.
την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων, κατά παντός υπευθύνου για την περικοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Δυτική Θεσσαλία και για την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο αν Τομεάρχης Ανάπτυξης κι Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας υπογραμμίζει ότι την επικρατούσα ανησυχία και αγανάκτηση επιτείνουν αφενός το γεγονός ότι δεν έχουν υλοποιηθεί οι μετεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, αφετέρου το ότι οι δημόσιες δηλώσεις των καθ’ ύλην αρμόδιων στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ, κινούνται προς αντίθετες κατευθύνσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζει την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σηφουνάκη, σε προηγούμενη σχετική ερώτησή του, το Μάιο του 2010, ο οποίος διαβεβαίωνε τη Βουλή ότι «έχει δοθεί εντολή στη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει κατά προτεραιότητα στην επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής του INTERCITY Αθήνα-Καρδίτσα-Τρίκαλα- Καλαμπάκα». Αναγνωρίζοντας ότι η πληρότητα του δρομολογίου ξεπερνά το 50 % και δηλώνοντας ότι «το μόνο θέμα που εξετάζεται αυτή τη στιγμή είναι οι διακλαδώσεις προς τον κεντρικό άξονα οι οποίες θα μπουν σε νέο πλαίσιο».
Επιπλέον, και στην ίδια κατεύθυνση, εννιά μήνες μετά, ανώτατα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ, σε συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, διαβεβαιώνουν ότι τα δρομολόγια Αθήνας – Καλαμπάκας επανέρχονται στο προηγούμενο καθεστώς, δηλαδή θα υπάρχουν δύο ζεύγη (πρωινό – απογευματινό) δρομολογίων, χωρίς ωστόσο να δώσουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Ο Τρικαλινός πολιτικός υπενθυμίζει επίσης ότι το Σεπτέμβριο του 2009 η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από επιστολή του ιδίου στον τότε Υπουργό Μεταφορών με την οποία του μετέφερε τις διαμαρτυρίες των κατοίκων και των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας, ανακοίνωσε την επαναλειτουργία του συρμού Καλαμπάκα- Αθήνα με απευθείας σύνδεση. Αιτιολογούσε δε την απόφασή της, αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος καθ’ όσον το συγκεκριμένο δρομολόγιο IC 47/48, πέραν της αυτονόητης σημαντικής εξυπηρέτησης στις μετακινήσεις των κατοίκων της Δυτικής Θεσσαλίας, παρουσίαζε μεγάλη πληρότητα. Παρόλα αυτά, ενάμισι χρόνο μετά, η εκτέλεση των δρομολόγιων που θα συνέδεαν απευθείας τη Δυτική Θεσσαλία με την Αθήνα, δεν έχει ακόμη καταστεί δυνατή.
Ο πρώην Υφυπουργός στην ερώτησή του επισημαίνει ότι για την αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής έχουν επενδυθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και παρόλα αυτά, εξαιτίας εσφαλμένων αποφάσεων, σήμερα όποιος θέλει να μετακινηθεί το πρωί από τη Δυτική Θεσσαλία προς την Αθήνα πρέπει να χρησιμοποιήσει δρομολόγιο διάρκειας …επτάμισι ωρών, με τρεις ώρες αναμονή στον Παλαιοφάρσαλλο.
Την ώρα που ο σιδηρόδρομος, παγκοσμίως, αποτελεί το πλέον οικονομικό και οικολογικό μεταφορικό μέσο, συμβάλλοντας ταυτοχρόνως, ως βασικός μοχλός, στην Ανάπτυξη και στη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων, καταλήγει στην ερώτησή του ο Ν. Λέγκας.
Η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης παρουσία του αρμόδιου Υπουργού αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της εβδομάδας.