Ένταση σημειώθηκε το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας, όταν μικρή ομάδα εκπαιδευτικών εισέβαλε στον χώρο όπου βρισκόταν σε εξέλιξη σύσκεψη υπό την υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και την διέκοψε. Οι εκπαιδευτικοί εισέβαλαν στο υπουργείο και έφτασαν μέχρι την αίθουσα της συνάντησης που είχε η κ. Διαμαντοπούλου με τους δημάρχους της χώρας, με αντικείμενο τις συγχωνεύσεις σχολείων και την πολιτική του «νέου σχολείου» που θα
ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Οι εκπαιδευτικοί διέκοψαν την ομιλία της υπουργού, άνοιξαν μέσα στην αίθουσα πανό και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα κατά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Την ίδια στιγμή, άλλοι συνάδελφοί τους διαδήλωναν έξω από το υπουργείο, φωνάζοντας συνθήματα κατά των συγχωνεύσεων και εναντίον του μνημονίου.
Η συνάντηση διακόπηκε προσωρινά. Ορισμένοι από τους δημάρχους αντέδρασαν, αποδοκιμάζοντας τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι απάντησαν με υβριστικούς χαρακτηρισμούς.
Οι εκπαιδευτικοί δεν αποχώρησαν από την αίθουσα και κάθισαν στις πρώτες θέσεις, παρακολουθώντας τους ομιλητές τους οποίους συχνά διέκοπταν.
Διευκρινίσεις για τις συγχωνεύσεις
Η υπουργός Παιδείας, εξηγώντας στους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης την πολιτική που υπαγορεύει τις συνενώσεις, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει δέσμευση για το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων από το Μνημόνιο.
«Κανένα Μνημόνιο δεν περιέχει αναφορά ή δέσμευση για τις συνενώσεις», δήλωσε η υπουργός Παιδείας. Όπως είπε, «στόχος είναι πρωτίστως η εξυπηρέτηση παιδαγωγικών κριτηρίων».
Η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε αρκετά παραδείγματα σχολείων, τα οποία έχουν ελάχιστους μαθητές, ενώ λειτουργούν το ένα πολύ κοντά με το άλλο. Πρόσθεσε ότι φυσική συνέπεια των συνενώσεων είναι και η εξοικονόμηση δαπανών.
Κύριος στόχος, όπως δήλωσε, είναι ο ίδιος ο μαθητής και οι ανάγκες του, ο οποίος καλείται να λειτουργήσει από το Σεπτέμβριο σε νέου τύπου σχολεία που ευνοούν την ομαδικότητα και τη συνεργασία. Κάτι τέτοιο, όπως είπε, δεν μπορεί να επιτευχθεί σε τάξεις με πολύ μικρό (συχνά μονοψήφιο) αριθμό μαθητών.
Οι δήμαρχοι παρατήρησαν από την πλευρά τους ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται πως θα είναι η μεταφορά των μαθητών, καθώς ήδη σήμερα με το υφιστάμενο σύστημα γίνεται όργιο κατασπατάλησης χρημάτων με τη δικαιολογία της μεταφοράς μαθητών σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Το πρόβλημα των δαπανών για τη μεταφορά μαθητών πρέπει να ελεγχθεί από τους ίδιους τους δημάρχους, σημείωσε η κ. Διαμαντοπούλου, υπενθυμίζοντας ότι ενώ το 2005 το κόστος ήταν 105 εκατ. ευρώ, το 2009 ανήλθε σε 260 εκατ. ευρώ.
Είπε επίσης δεν είναι δυνατόν ορισμένοι δήμαρχοι, γονείς και εκπαιδευτικοί, να αποφασίζουν να διακόπτουν τα μαθήματα των σχολείων για να βγάλουν τα παιδιά στους δρόμους.
Τα μαθήματα τα οποία χάνονται, εκτός των νομίμων αργιών θα αναπληρωθούν, ξεκαθάρισε η κ. Διαμαντοπούλου και πρόσθεσε ότι αναμένει τις προτάσεις των περιφερειακών διευθυντών για τους τρόπους αναπλήρωσης του διδακτικού χρόνου που χάνεται.
Πηγή:TaNea
ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Οι εκπαιδευτικοί διέκοψαν την ομιλία της υπουργού, άνοιξαν μέσα στην αίθουσα πανό και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα κατά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Την ίδια στιγμή, άλλοι συνάδελφοί τους διαδήλωναν έξω από το υπουργείο, φωνάζοντας συνθήματα κατά των συγχωνεύσεων και εναντίον του μνημονίου.
Η συνάντηση διακόπηκε προσωρινά. Ορισμένοι από τους δημάρχους αντέδρασαν, αποδοκιμάζοντας τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι απάντησαν με υβριστικούς χαρακτηρισμούς.
Οι εκπαιδευτικοί δεν αποχώρησαν από την αίθουσα και κάθισαν στις πρώτες θέσεις, παρακολουθώντας τους ομιλητές τους οποίους συχνά διέκοπταν.
Διευκρινίσεις για τις συγχωνεύσεις
Η υπουργός Παιδείας, εξηγώντας στους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης την πολιτική που υπαγορεύει τις συνενώσεις, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει δέσμευση για το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων από το Μνημόνιο.
«Κανένα Μνημόνιο δεν περιέχει αναφορά ή δέσμευση για τις συνενώσεις», δήλωσε η υπουργός Παιδείας. Όπως είπε, «στόχος είναι πρωτίστως η εξυπηρέτηση παιδαγωγικών κριτηρίων».
Η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε αρκετά παραδείγματα σχολείων, τα οποία έχουν ελάχιστους μαθητές, ενώ λειτουργούν το ένα πολύ κοντά με το άλλο. Πρόσθεσε ότι φυσική συνέπεια των συνενώσεων είναι και η εξοικονόμηση δαπανών.
Κύριος στόχος, όπως δήλωσε, είναι ο ίδιος ο μαθητής και οι ανάγκες του, ο οποίος καλείται να λειτουργήσει από το Σεπτέμβριο σε νέου τύπου σχολεία που ευνοούν την ομαδικότητα και τη συνεργασία. Κάτι τέτοιο, όπως είπε, δεν μπορεί να επιτευχθεί σε τάξεις με πολύ μικρό (συχνά μονοψήφιο) αριθμό μαθητών.
Οι δήμαρχοι παρατήρησαν από την πλευρά τους ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται πως θα είναι η μεταφορά των μαθητών, καθώς ήδη σήμερα με το υφιστάμενο σύστημα γίνεται όργιο κατασπατάλησης χρημάτων με τη δικαιολογία της μεταφοράς μαθητών σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Το πρόβλημα των δαπανών για τη μεταφορά μαθητών πρέπει να ελεγχθεί από τους ίδιους τους δημάρχους, σημείωσε η κ. Διαμαντοπούλου, υπενθυμίζοντας ότι ενώ το 2005 το κόστος ήταν 105 εκατ. ευρώ, το 2009 ανήλθε σε 260 εκατ. ευρώ.
Είπε επίσης δεν είναι δυνατόν ορισμένοι δήμαρχοι, γονείς και εκπαιδευτικοί, να αποφασίζουν να διακόπτουν τα μαθήματα των σχολείων για να βγάλουν τα παιδιά στους δρόμους.
Τα μαθήματα τα οποία χάνονται, εκτός των νομίμων αργιών θα αναπληρωθούν, ξεκαθάρισε η κ. Διαμαντοπούλου και πρόσθεσε ότι αναμένει τις προτάσεις των περιφερειακών διευθυντών για τους τρόπους αναπλήρωσης του διδακτικού χρόνου που χάνεται.
Πηγή:TaNea