επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Δεν (θα) κουνιέται φύλλο στα εργοτάξια του Ε65


Ερευνα.
Οι αρνητικές εξελίξεις που προδιαγράφουν και το αβέβαιο μέλλον του έργου – Ανεπίσημες αντιδράσεις από πλευράς υπουργείου Υποδομών
Είναι το γεγονός ότι οι τράπεζες κλείνουν τις κάνουλες προς τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες; Είναι ότι το κράτος αδυνατεί να εγγυηθεί την πρόοδο των απαλλοτριώσεων; Είναι οι προσφυγές στο βόρειο τμήμα του δρόμου και η προοπτική αλλαγής χάραξης; Είναι η καθυστέρηση στις πληρωμές από το ελληνικό δημόσιο; Είτε όλοι μαζί οι παράμετροι, είτε κάποιοι εξ αυτών το βέβαιο είναι ότι
 οδηγούν σε αδιέξοδο το θέμα της κατασκευής τον Ε65, γεγονός που δεν μπορεί παρά να εκτιμηθεί ως πλήγμα στην περιφερειακή ανάπτυξη και εφιάλτη στα όνειρα της Δυτικής Θεσσαλίας για έξοδο από την οδική απομόνωση. Οι ισπανικές εταιρίες που μετέχουν στην κοινοπραξία, υπό τις υπάρχουσες συνθήκες… κουνούν το μαντήλι στο έργο και φαίνεται πια πως απομένει η ΤΕΡΝΑ η οποία ανέλαβε την κατασκευή έργων νοτίως της Καρδίτσας. Επομένως, σε επίπεδο Νομού Τρικάλων δε θα κουνιέται… φύλλο.

Τα αίτια πέντε σύμφωνα με γνωρίζοντες τα όσα εξελίσσονται τους τελευταίους μήνες και ο καθένας ας τα ιεραρχήσει με τη σειρά που θέλει:

1. Μειωμένη χρηματοδότηση των εταιριών από τις τράπεζες. Πρόβλημα ενταγμένο στο ευρύτερο ζήτημα του περιορισμού της ρευστότητας από τις τράπεζες, με επιπλέον όμως στοιχείο το ότι πέρασαν 2 και 3 χρόνια από την υπογραφή των συμβάσεων, και οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Οι τράπεζες επικαλούνται όπως φαίνεται, και όλους τους άλλους λόγους όπως το κίνημα κατά των διοδίων ή τις καθυστερήσεις, για να ενισχύσουν τις επιφυλάξεις τους και να μιλήσουν για «επισφαλείς» επενδύσεις.

2. Κίνημα κατά των διοδίων. Υπολογίζεται ότι σε κάποια διόδια δεν πληρώνουν ένας στους δέκα διερχόμενους και παραπάνω, σηκώνοντας την μπάρα. Μειώνει τα έσοδα των εταιριών, δημιουργεί κλίμα εναντίον τους.

3. Καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, θέμα για το οποίο είναι υπεύθυνο το Δημόσιο. Οι εταιρίες και να θέλουν δεν μπορούν να προχωρήσουν.

Να συμπληρώσουμε ακόμα:

4. Τα οικονομικά προβλήματα των κατασκευαστικών εταιριών, προβλήματα που έχουν να κάνουν με αυτά των άλλων εταιριών βέβαια (μείζον πρόβλημα η επιστροφή του ΦΠΑ), αλλά και με την κάμψη των επενδύσεων στα δημόσια έργα.

5. Προσφυγές οικολόγων όπως στο τμήμα του Ε65 στο Νομό Τρικάλων.

Ανεξάρτητα του αν αυτοί οι λόγοι είναι σοβαροί ή όχι ή ακόμη και κάποιοι εξ αυτών προσχηματικοί, για να σταματήσουν τα έργα, η τυχόν μακροχρόνια διακοπή των εργασιών θα είναι καταστροφική βυθίζοντας τις περιοχές όπου εκτελούνται έργα (μεταξύ των οποίων και το Νομό Τρικάλων) σε μεγαλύτερη ύφεση.

Το υπουργείο…

Αν έτσι προδιαγράφεται το μέλλον του έργου, το ζήτημα είναι πως αντιδρά το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με επικοινωνία που είχαν τοπικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική ηγεσία, προκύπτει το συμπέρασμα ότι αυτή σκέφτεται σοβαρά πλέον την τροποποίηση και των πέντε συμβάσεων κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, κυρίως λόγω της αποχώρησης ή και των απειλών των κοινοπραξιών να αποχωρήσουν. Το τι σημαίνει αυτό, θα διαπιστωθεί στ