επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

Νόμος 3891: Η ολοκληρωτική κατάρρευση των σιδηροδρόμων.Έρευνα σοκ της Amnizia!

Δελτιο τύπου.
Μπορεί το προηγούμενο άρθρο με θέμα την απαξίωση του Μηχανοστασίου Καλαμάτας και των καινούργιων συρμών της Πελοποννήσου να προκάλεσε την άμεση κινητοποίηση του Υπουργείου Υποδομών, του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έσπευσαν να απομακρύνουν συρμούς και εξοπλισμό, η συνέχεια όμως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τραγική, αυτή τη φορά για την καρδιά του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας.
Σας καλοσωρίζουμε στην κεντρική επισκευαστική βάση του ΟΣΕ στον Άγιο Ιωάννη
 Ρέντη, απ’ όπου ξεκινούν τα ταξίδια προς όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας και υποσχόμαστε για μια ακόμη φορά να μείνουν άφωνοι ακόμα και εκείνοι που γνωρίζουν καλά πως κάποια πράγματα δεν είναι δυνατόν να παραποιηθούν, ούτε να δοθούν απαντήσεις με πολιτικές παραφιλολογίες.

Άγιος Ιωάννης Ρέντης: Μηχανοστάσιο ή νεκροταφείο;

Γνωρίζουμε ότι φωτογραφίες όπως η παραπάνω, δεν σοκάρουν απλά, αλλά ξεχειλίζουν από οργή, όποιον σκεφτεί ότι δεκάδες βαγόνια όπως αυτά της φωτογραφίας, αγοράστηκαν πριν από μόλις 5 (!!) χρόνια, και σήμερα σαπίζουν στις αφύλακτες κυριολεκτικά εγκαταστάσεις της κεντρικής τεχνικής βάσης του ΟΣΕ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη.

Αυτή τη φορά το παραμύθι δεν έχει Siemens, έχει οργή, πολλή οργή για την εξυγίανση αλλά Ρέππα’s στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ο ΟΣΕ τα έτη 2004-2007 προμηθεύτηκε 185 ολοκαίνουργια πανάκριβα βαγόνια, υψηλής τεχνολογίας και ανέσεων, για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Κόστισαν 1.200.000 € έκαστο και συνολικά ξεπέρασαν τα 220 εκατομμύρια ευρώ!

Στο συγκεκριμένο άρθρο, δεν μας αφορά αν στην προμήθεια μεσολάβησαν διαπλεκόμενα, δεν εκτελούμε δικαστική έρευνα, το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στην καταστροφή που υπόκεινται καθημερινά λόγω της παντελούς αδιαφορίας των εμπλεκομένων φορέων, να τα διατηρήσουν σε κατάσταση λειτουργική.

Η έρευνα που πραγματοποιήσαμε προκαλεί σοκ!

Από τα 185 βαγόνια, μόνο τα 115 είναι ικανά να παράσχουν υπηρεσίες. Τα υπόλοιπα 70 απαξιώνονται προκλητικά σε «μόρτες» του συγκροτήματος όπως στην παρακάτω φωτογραφία.
Από τα 70 λοιπόν ακινητοποιημένα βαγόνια, τουλάχιστον 30 παραμένουν σε αχρησία από βλάβες σε τουαλέτες!! ΟΣΕ και προμηθευτές παλινωδούν μια ολόκληρη 5ετία να δώσουν λύση σε τεχνικά προβλήματα που παρουσίασαν τα υψηλής τεχνολογίας συστήματα. Οι αρμόδιοι όμως δεν φρόντισαν καν να τα διατηρούν ασφαλή. Μια εικόνα χίλιες λέξεις κύριε Ρέππα. Θα έπρεπε να μεσολαβεί μια περίφραξη, και όχι απλά ένας φύλακας κάθε 400 μέτρα, χωρίς οπτική επαφή μεταξύ τους, χωρίς κανένα άλλο μέσο εποπτείας, διάσπαρτοι κυριολεκτικά στα τρία (ούτε κάν τέσσερα) σημεία του ορίζοντα! Οι δε πόρτες των βαγονιών… ορθάνοιχτες, περιμένουν να φιλοξενήσουν στα βελούδινα καθίσματά τους, περαστικούς και άστεγους της περιοχής. Πραγματικός καμβάς ή μάλλον η χαρά των γκραφιτάδων…

Δεν είναι λίγα τα καταγεγραμμένα περιστατικά βίας προς το ολιγάριθμο προσωπικό φύλαξης από «αγνώστους» που προσπαθούν να εκδηλώσουν τις καλλιτεχνικές τους προθέσεις στα ακινητοποιημένα βαγόνια, όπως πολύ καθαρά παρατηρείτε.

Κύριε Θεοφανόπουλε; Θα μας διαψεύσετε; Θα μας πείτε ότι δεν είναι 30 αλλά 29; Μήπως 50;

Εκτός λοιπόν από τα 30 ακινητοποιημένα λόγω τουαλετών βαγόνια, άλλα 40 επίσης ξαποσταίνουν στο λιβάδι της φωτογραφίας και άλλες τεχνικές εγκαταστάσεις, λόγω ζημιών από συγκρούσεις, εκτροχιάσεις αλλά και αδυναμία του Οργανισμού να υλοποιήσει το πρόγραμμα Εργοστασιακών συντηρήσεων, που τρέχει με ρυθμούς βραδύτερους της χελώνας.

Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού, το Επιχειρησιακό σχέδιο που εγκρίθηκε και υλοποιείται κάτω από το αυστηρό βλέμμα των οικονομικών επιτελείων, δεν επιτρέπει από πλευράς κόστους τη συντήρηση του συνόλου του ολοκαίνουργιου στόλου του ΟΣΕ, που πλήρωσε πανάκριβα (πάνω από 1,2 δις ευρώ!!) ο ελληνικός λαός και πληρώνει μέσω τόκων και δανείων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την άλλη πλευρά, δεν προβλέπει στα πλάνα της τη χρήση του συνόλου του τροχαίου υλικού, ακόμα και του ολοκαίνουργιου. Σύντομα λοιπόν ακόμα και οι αχρησιμοποίητες ηλεκτράμαξες, οι ηλεκτρικές αυτοκινητάμαξες, οι πολυδιαφημισμένες Desiro, θα τεθούν εκτός πλάνων διάθεσης σε δρομολόγια, αλλά και εκτός πλάνων συντήρησης λόγω οικονομικής αδυναμίας. Πρόκειται για τεράστιο έγκλημα, που συντελείται στην ελληνική σιδηροδρομική πραγματικότητα. Οι εικόνες στη συνέχεια κλονίζουν ακόμα και τον πλέον αδιάφορο αναγνώστη.

4.200.000 € λεηλατούνται από τον ίδιο τον ΟΣΕ από τον Αύγουστο του 2007!

Αυτός ο συρμός είναι (ήταν) ολοκαίνουργιος και αγοράστηκε από τον ΟΣΕ το 2006 μέσω της Προγραμματικής Συμφωνίας 33 (κατασκευή Ελληνικά Ναυπηγεία / Bombardier) με σκοπό να εκτελεί προαστιακές υπηρεσίες στα δίκτυα Αττικής, Θεσσαλίας και Μακεδονίας Θράκης. Κόστισε ακριβώς 4.200.000 ευρώ! Σαπίζει στο χώρο του Μηχανοστασίου και λεηλατείται όπως ακριβώς τον βλέπετε ύστερα από λίγους μήνες ζωής (Αύγουστος 2007) και έχει μόνο 200.000 χιλιόμετρα στο ενεργητικό του. Αρχική αιτία μια σύγκρουση. Όμως το πολύπειρο τεχνικό προσωπικό που φροντίζει επιμελώς να εκδιώξει ο κύριος Ρέππας, έχει αποκαταστήσει σοβαρότερες ζημιές. Εδώ η εικόνα είναι πραγματικά χίλιες λέξεις. Δεν έχει μείνει ούτε υαλοκαθαριστήρας!



Άλλα 6.000.000 € λεηλατούνται από τον ίδιο τον ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη ελλείψει προμήθειας ανταλλακτικών!

Ο εικονιζόμενος συρμός, είναι ένας από τους υπερσύγχρονους ολοκαίνουργιους ηλεκτροκίνητους συρμούς της εταιρείας Siemens (Desiro) που αναφέραμε παραπάνω, για του λόγου το αληθές! Αγοράστηκε το 2004 προς 6.000.000 € έκαστος, όμως έπειτα από δύο μικροσυγκρούσεις στο Αεροδρόμιο και τη Λάρισα με μικρές υλικές ζημιές, κατέληξε αντί του αυτονόητου, να έχει μετατραπεί σε πηγή ανταλλακτικών. Έχουν αφαιρεθεί ακόμα και τα καθίσματα, αλλά και οι ακίδες λήψης ρεύματος!

Βαγόνι μεταφοράς αυτοκινήτων: Αγοράστηκε το 2004. Τελείωσε άδοξα λίγους μήνες μετά το Μάρτιο του 2005.

Ένα από τα οχήματα των τέως νυκτερινών αμαξοστοιχιών ύπνου και αυτοκινήτων. Πληρώθηκε και αυτό από έλληνες πολίτες. Σήμερα κείτεται περιμένοντας τη στιγμή που θα μετατραπεί σε καρφίτσες, κατσαρόλες και λοιπά προϊόντα σιδήρου.

Στελέχωση – Ανθρώπινο δυναμικό:

Είναι ολοφάνερη η απόπειρα αποδόμησης της στρατηγικά σπουδαιότερης βάσης συντήρησης. Στόχος; Προφανής! Δυναμικότητα 220 εργαζόμενοι. Προσέξτε διοικητική διάρθρωση:

Προϊστάμενος συγκροτήματος: Διπλωματούχος Μηχανικός υπό μετάταξη. Μετράει μέρες!

Προϊστάμενος Γραφείου Παραγωγής και ανταλλακτικών: Μηχανικός ΤΕ. Έχει μετατεθεί προ τριμήνου σε άλλη Διεύθυνση του Οργανισμού. Η θέση παραμένει κενή.

Προϊστάμενος Τμήματος Επιβαταμαξών: Μηχανικός ΤΕ . Έχει μετατεθεί (και αυτός) προ τριμήνου σε άλλη Διεύθυνση του Οργανισμού. Η θέση παραμένει και εδώ επίσης κενή.

Το συγκρότημα ουσιαστικά λειτουργεί υποστελεχωμένο χωρίς να έχουν υλοποιηθεί ακόμα οι πολυδιαφημισμένες μετατάξεις, που σημαίνει μεγαλύτερη ένταση του προβλήματος. Είναι παραπάνω από αυτονόητο, ότι η κεντρική επισκευαστική βάση, όσο και να προσπαθούν να σας πείσουν οι υφιστάμενοί σας, είναι αφημένη στην τύχη της. Και να μην απλώσουμε την κουβέντα στην έλλειψη ανταλλακτικών και στην μοντέρνα πολιτική προμηθειών, που θα αποτελέσουν θέμα στη συνέχεια της έρευνας…

Αυτή λοιπόν είναι η αγωγή σας γιατρέ; Να φανταστούμε ότι την αντιγράψατε από άλλες χώρες θύματα του ΔΝΤ; Όχι βέβαια… Προσωπικά λυπούμαστε για την ολική κατάρρευση χωρίς ίχνος προσπάθειας πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά με πλήρη βεβαιότητα μιας διέπουσας αντι-σιδηροδρομικής πολιτικής σας. Εμείς Κύριε Υπουργέ, σεβόμαστε τη δυσκολία της θέσης σας και δεν δημοσιεύσαμε το σύνολο του οπτικού υλικού και των στοιχείων που διαθέτουμε. Εσείς σεβαστείτε τη νοημοσύνη μας και μην σπεύσετε να μας διαψεύσετε με τις γνωστές παραφιλολογίες των στελεχών του Οργανισμού. Λάβετε γνώση της κατάστασης και μέτρα για τη διατήρηση της περιουσίας των δις, που καταστρέφετε με την πολιτική σας…