επικοινωνία : trikalafree@gmail.com

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Προτεραιότητα ο Τρικάλων – Άρτας

Ζήτημα διενέξεων εντός του Δυτικοθεσσαλικού στρατοπέδο αποτέλεσε η σύνδεση με την Άρτα, κατά τη συνάντηση βουλευτών και στελεχών του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλίας με κυβερνητικά που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα, 28 Μαρτίου. Κι αυτό γιατί, υπάρχει ανάγκη μιας πρόσθετης οδικής σύνδεσης της Δυτικής Θεσσαλίας με το Νομό Άρτας και τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα, υπάρχουν αιτήματα για δύο οδικούς άξονες που θα εξυπηρετήσουν αυτή την ανάγκη, από τους Νομούς Τρικάλων και Καρδίτσας, ωστόσο, δεν υπάρχουν κονδύλια για να χρηματοδοτηθούν και οι δύο δρόμοι.
Οι εκπρόσωποι του Νομού Καρδίτσας (βουλευτές, κομματικά στελέχη) έβαλαν το ζήτημα της προώθησης του δρόμου Μουζάκι – Άρτας και της σήραγγας Τυμπάνου, ζητώντας να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο για να ενώσει τη Θεσσαλία με τη Δυτική Ελλάδα. Οι εκπρόσωποι του Νομού Τρικάλων, από την πλευρά τους, έθεσαν το ζήτημα της επίσπευσης των διαδικασιών για τη χρηματοδότηση των εναπομεινάντων τμημάτων του δρόμου Τρίκαλα – Άρτα.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, επομένως, βρέθηκε αντιμέτωπη με δύο αιτήματα γειτονικών Νομών για έργα οδικής σύνδεσης που θα εξυπηρετούν (λίγο – πολύ) τον ίδιο σκοπό.

Ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, στην τοποθέτησή του έδειξε, να κλίνει προς την προτεραιότητα που αποδίδει το υπουργείο Υποδομών, προς τον άξονα Τρίκαλα – Άρτα. Ήδη προς αυτό τον σκοπό, δημοπρατήθηκε προχθές ένα τμήμα του δρόμου.

Ο λόγος για την βελτίωση της εθνικής οδού Τρικάλων –Πύλης και ειδικότερα για το τμήμα του δρόμου από τη γέφυρα Καραβόπορου μέχρι τη Λυγαριά. Η συνολική δαπάνη για το έργο που είναι συγχρηματοδοτούμενο σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ανέρχεται σε 20.787.000 ευρώ.

Σε ότι αφορά το τεχνικό μέρος στο έργο, προβλέπονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών έργων αποχέτευσης και αποστράγγισης της οδού, όπως επίσης και εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών και σήμανσης στην οδό Τρικάλων - Πύλης, από την γέφυρα Καραβόπορου μέχρι και την Λυγαριά.

Ειδικότερα προβλέπεται:

- Η κατασκευή κύριας αρτηρίας, μήκους 9,5 χιλιομέτρων. Στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπεται η κατασκευή δρόμου πλάτους 20 μέτρων, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο.

- Η κατασκευή συνδετήριας οδού της παλαιάς εθνικής οδού με τη νέα χάραξη, μήκους 1,1 χιλιομέτρου περίπου. Στο συγκεκριμένο τμήμα, θα κατασκευαστεί μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, ενώ το πλάτος του δρόμου θα είναι 10 μέτρα περίπου.

- Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου δεξιά, κατά την φορά χιλιομέτρησης, μήκους 2,6 χιλιομέτρων περίπου, αλλά και η κατασκευή παράπλευρου δικτύου αριστερά κατά την φόρα χιλιομέτρησης, μήκους 1,4 χιλιομέτρου περίπου. Και στις δυο περιπτώσεις, θα κατασκευαστούν παράπλευροι δρόμοι, μόνο στα σημεία που υπάρχουν εμπορικές και βιομηχανικές δραστηριότητες, ενώ ο δρόμος θα είναι πλάτους 8 μέτρων περίπου. Ερευνα